Update vom 20.07.2018: Wir haben unten noch ein paar weitere Metal Gear Solid-Kunstwerke hinzugefügt.
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Kong - Skull Island-Regisseur Jordan Vogt-Roberts ist ein absoluter Metal Gear Solid-Fan und als solcher schon seit Jahren daran interessiert, die Videospielreihe rund um Solid Snake zu verfilmen. Er kennt die Games in- und auswendig und deren Schöpfer Hideo Kojima sogar persönlich, allerdings will er - wenn er die Gelegenheit bekommt, seinen Film zu machen - auch alles richtig machen.
Metal Gear Solid ist für ihn mit nichts zu vergleichen, sondern etwas völlig Eigenständiges. Er könnte nicht damit leben, einen schlechten Metal Gear Solid-Film abzuliefern, sagte Vogt-Roberts mal, das wäre seiner Meinung nach das größte Vergehen überhaupt. Seit Ende letzten Jahres steht ihm bei seinem Vorhaben ja Drehbuchautor Derek Connolly (Kong - Skull Island, aber auch Jurassic World und Jurassic World - Das gefallene Königreich) zur Seite. Und seine Leidenschaft für den Stoff wird auch jetzt wieder deutlich.
Um das 31-jährige Jubiläum von Kojimas Metal Gear Solid zu feiern, wird er 31 Tage lang jeden Tag ein neues Stück Concept-Art teilen, das er gemeinsam mit "next gen artists" kreiert hat, kündigte Vogt-Roberts auf Twitter an. Fan-Art wohlgemerkt, die nicht repräsentieren soll, was uns im kommenden Film erwartet oder nicht erwartet, betonte er und versprach einige Überraschungen. Dieser Ankündigung ließ er sogleich Taten folgen, sodass wir die ersten Motive bereits bewundern dürfen.
??Follow and retweet this thread to celebrate the 31st anniversary of @HIDEO_KOJIMA_EN's METAL GEAR with 31 pieces of never before seen nano-machine-infused-artwork.
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 13. Juli 2018
Tune in every day for new updates. Some surprises along the way...
Join me with hastag #METALGEAR31st pic.twitter.com/t6vtydKmiE
DAY 1 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 13. Juli 2018
There’s many beautiful+insane+iconic images to come...but I want to start with this piece by Nick Foreman.
The bond we formed via mechs reinforced that we should be loud w/ our love of this franchise as we may find friends & collaborators in the process. pic.twitter.com/5Zj4vRsu5T
DAY 2 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 14. Juli 2018
The impeccable @eddiedelrio_art helped me bring the “Gas Mask Samurai” to life in KONG.
Cyborg Ninja & the Gekkos are two of the most iconic Hideo Kojima + Yoji Shinkawa designs. I wanted to see their potential in the same frame. Wish I could say more... pic.twitter.com/8OCkWH1zvY
DAY 3 of #METALGEAR31st@BenMauro993 created this for me and I have a good feeling he’s a dude I’ll be working with for the rest of my career.
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 15. Juli 2018
One aspect of Metal Gear that’s important for me to translate onscreen is the blending of horror imagery with stylized magical realism. pic.twitter.com/HEJCRSCKyK
DAY 4 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 16. Juli 2018
Dennis Chan was one of my art assassins on KONG.
MGS is about the “cycle of pain” so we created a diptych to visually represent history repeating.
Can’t wait for you to see my approach to the dense past & present timeline of this world.
Zoom in. Enjoy pic.twitter.com/Ni0U9IICwh
Day 5 of #MetalGear31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 17. Juli 2018
I worked with the legend @mr_werewolf_art on KONG. He doesn’t do freelance work anymore but we’ve become friends and I convinced him to contribute ‘mood art’ to this project. I truly felt the world needed to see his heavy atmospheric style + Metal Gear. pic.twitter.com/l9I5B3f1xY
DAY 6 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 18. Juli 2018
I found @c780162’s beautiful speed paintings and reached out to collaborate.
Metal Gear is unique for the sorrow & loss you feel while “winning”. The death of Sniper Wolf rocked me when I first experienced it. I wanted to capture that melancholy victory. pic.twitter.com/FD06Gajk4R
DAY 7 of #METALGEAR31st@maciejkuciara was a huge part of cracking the code on the 8-bit-tribal-villager-war-paint in KONG.
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 19. Juli 2018
This piece explores visualizing active-camouflage + integration into an environment.
He nails the badass elation of stalking & the tension being stalked. pic.twitter.com/0MLPxXh1M1